Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης εξέδωσε υπόδειξη προς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς σχετικά με το διαχωρισμό χορηγίας και τοποθέτησης προϊόντος σε εκπομπές και τις αντίστοιχες σημάνσεις που πρέπει να υπάρχουν.
Το σκεπτικό του ΕΣΡ αναφέρει ότι έχει παρατηρηθεί ότι, υπό την επίκληση χορηγίας αναφέρονται ή προβάλλονται προϊόντα ή υπηρεσίες των χορηγών με αποτέλεσμα την υλοποίηση
συγκεκαλυμμένων διαφημίσεων των προϊόντων ή υπηρεσιών των χορηγών, κατά
παράβαση του άρθρου 11 παρ. 1 στοιχ. α του Π.Δ/τος 109/2010. Εξάλλου, έχει
παρατηρηθεί ότι συγχέεται η χορηγία με την τοποθέτηση προϊόντος.
Κατά το άρθρο 2 παρ. 1 στοιχ. ιγ του Π.Δ/τος 109/2010, η τοποθέτηση προϊόντος
συνίσταται σε αναφορά ή παρουσίαση προϊόντος, υπηρεσίας ή εμπορικού σήματος
μέσα σε συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Τέλος, κατά το άρθρο 11 παρ. 1 στοιχ. γ του Π.Δ/τος 109/2010, οι τηλεθεατές πρέπει
να ενημερώνονται σαφώς κατά την έναρξη, το τέλος και μία φορά κατά τη διάρκεια
του προγράμματος για την ύπαρξη χορηγίας ενώ κατά το άρθρο 12 παρ. 5 του αυτού
Π.Δ/τος, οι τηλεθεατές πρέπει να ενημερώνονται σαφώς κατά την έναρξη, το τέλος
και μετά από κάθε διακοπή του προγράμματος ότι, το συγκεκριμένο πρόγραμμα
περιέχει τοποθέτηση προϊόντος.
Από το συνδυασμό των άρθρων 8 παρ. 3 του Ν.2328/1995, 5 παρ. 1 στοιχ. δ και 6
παρ. 1 στοιχ. β του Π.Δ/τος 100/2000, συνάγεται υποχρέωση των ραδιοφωνικών
σταθμών προς ενημέρωση των ακροατών για την ύπαρξη χορηγίας ή τοποθέτηση
προϊόντος δια χρησιμοποιήσεως ακουστικών μέσων στην αρχή ή και στο τέλος του
προγράμματος. Η κατά τη χορηγία ή την τοποθέτηση προϊόντος διαρκής ή κατά
διαστήματα ανακοίνωση της επωνυμίας ή του λογοτύπου και κατά μείζονα λόγο του
σήματος προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρονται συνιστά διαφήμιση, που
υπάγεται σε όλους τους σχετικούς περιορισμούς.
<-- Κάνοντας Like στη σελίδα μας στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα
Το σκεπτικό του ΕΣΡ αναφέρει ότι έχει παρατηρηθεί ότι, υπό την επίκληση χορηγίας αναφέρονται ή προβάλλονται προϊόντα ή υπηρεσίες των χορηγών με αποτέλεσμα την υλοποίηση
συγκεκαλυμμένων διαφημίσεων των προϊόντων ή υπηρεσιών των χορηγών, κατά
παράβαση του άρθρου 11 παρ. 1 στοιχ. α του Π.Δ/τος 109/2010. Εξάλλου, έχει
παρατηρηθεί ότι συγχέεται η χορηγία με την τοποθέτηση προϊόντος.
Κατά το άρθρο 2 παρ. 1 στοιχ. ιγ του Π.Δ/τος 109/2010, η τοποθέτηση προϊόντος
συνίσταται σε αναφορά ή παρουσίαση προϊόντος, υπηρεσίας ή εμπορικού σήματος
μέσα σε συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Τέλος, κατά το άρθρο 11 παρ. 1 στοιχ. γ του Π.Δ/τος 109/2010, οι τηλεθεατές πρέπει
να ενημερώνονται σαφώς κατά την έναρξη, το τέλος και μία φορά κατά τη διάρκεια
του προγράμματος για την ύπαρξη χορηγίας ενώ κατά το άρθρο 12 παρ. 5 του αυτού
Π.Δ/τος, οι τηλεθεατές πρέπει να ενημερώνονται σαφώς κατά την έναρξη, το τέλος
και μετά από κάθε διακοπή του προγράμματος ότι, το συγκεκριμένο πρόγραμμα
περιέχει τοποθέτηση προϊόντος.
Από το συνδυασμό των άρθρων 8 παρ. 3 του Ν.2328/1995, 5 παρ. 1 στοιχ. δ και 6
παρ. 1 στοιχ. β του Π.Δ/τος 100/2000, συνάγεται υποχρέωση των ραδιοφωνικών
σταθμών προς ενημέρωση των ακροατών για την ύπαρξη χορηγίας ή τοποθέτηση
προϊόντος δια χρησιμοποιήσεως ακουστικών μέσων στην αρχή ή και στο τέλος του
προγράμματος. Η κατά τη χορηγία ή την τοποθέτηση προϊόντος διαρκής ή κατά
διαστήματα ανακοίνωση της επωνυμίας ή του λογοτύπου και κατά μείζονα λόγο του
σήματος προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρονται συνιστά διαφήμιση, που
υπάγεται σε όλους τους σχετικούς περιορισμούς.