Πολλοί χρήστες Online συναλλαγών δεν έχουν πλήρη επίγνωση των ψηφιακών κινδύνων που ελλοχεύουν.
Μολονότι οι διαδικτυακές αγορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, μπορεί να μην έχουν πάντα την επιθυμητή κατάληξη για τους χρήστες. Σύμφωνα με τη Kaspersky Lab και τη B2B International, σχεδόν 4 στους δέκα Ευρωπαίους χρήστες που έχασαν χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές δεν πέτυχαν να ανακτήσουν ολόκληρο ή έστω μέρος του ποσού που απώλεσαν.
Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις 6 στους 10 περίπου Ευρωπαίους Ευρωπαίων δήλωσαν ότι κατάφεραν να αποκαταστήσουν πλήρως τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν. Συγκεκριμένα, το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα. Οι απώλειες αυτές μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς το μέσο ποσό που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες ήταν $313, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των $1.000.
Ο λόγος επιδείνωσης της κατάστασης αυτής αποτελεί το γεγονός ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης.
Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με την κα. Elena Kharchenko, Head of Consumer Product Management της Kaspersky Lab, είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων. «Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρης αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται.
Πηγή
<-- Κάνοντας Like στη σελίδα μας στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα
Μολονότι οι διαδικτυακές αγορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, μπορεί να μην έχουν πάντα την επιθυμητή κατάληξη για τους χρήστες. Σύμφωνα με τη Kaspersky Lab και τη B2B International, σχεδόν 4 στους δέκα Ευρωπαίους χρήστες που έχασαν χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές δεν πέτυχαν να ανακτήσουν ολόκληρο ή έστω μέρος του ποσού που απώλεσαν.
Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις 6 στους 10 περίπου Ευρωπαίους Ευρωπαίων δήλωσαν ότι κατάφεραν να αποκαταστήσουν πλήρως τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν. Συγκεκριμένα, το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα. Οι απώλειες αυτές μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς το μέσο ποσό που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες ήταν $313, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των $1.000.
Ο λόγος επιδείνωσης της κατάστασης αυτής αποτελεί το γεγονός ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης.
Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με την κα. Elena Kharchenko, Head of Consumer Product Management της Kaspersky Lab, είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων. «Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρης αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται.
Πηγή