Οι πελάτες γνωστής αλυσίδας market ενημερώνονται τις τελευταίες ώρες με γραπτό μήνυμα περί επικείμενης αλλαγής ονόματος. Πρόκειται για την αλυσίδα ΜΑΚΡΟ, ο έλεγχος της οποίας έχει περάσει από τον περασμένο Φεβρουάριο στον όμιλο Σκλαβενίτη.
Η επιστολή αναφέρει: «Αγαπητέ πελάτη, για χρόνια η ΜΑΚΡΟ ήταν κοντά σας. Τώρα γυρίζουμε σελίδα. Σε λίγο με το νέο μας όνομα The MART θα συνεχίσουμε να είμαστε κοντά στον επαγγελματία» αναφέρει το γραπτό μήνυμα.
To ΜΑΚΡΟ τελειώνει λοιπόν, το The MART αρχίζει. Προφανώς η νέα διοίκηση της εταιρείας, θα συνοδεύσει την αλλαγή της ονομασίας από ανακοινώσεις για τη στρατηγική που προτίθεται να ακολουθήσει προκειμένου να στηρίξει το νέο brand στο λιανεμπόριο το οποίο παραπέμπει σε μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στον πλανήτη.
Με την εξαγορά της ΜΑΚΡΟ, η Σκλαβενίτης θέλησε να λάβει ισχυρή θέση στο οργανωμένο χονδρεμπόριο.
Η συμφωνία αφορά την απόκτηση του εν λόγω χαρτοφυλακίου, συνολικής επιφάνειας 100.000 τμ περίπου, έναντι τιμήματος 60 εκατ. ευρώ και την ταυτόχρονη εκμίσθωσή τους στη Σκλαβενίτη έναντι αρχικού ετήσιου μισθώματος 5,7 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω εξαγορά γίνεται με μια απόδοση για την Grivalia της τάξεως του 9,5%.
Η εξέλιξη αυτή γνωστοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών της Makro στη Σκλαβενίτης στο τέλος Ιανουάριου, με αντίτιμο -σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις τον Νοέμβριο του 2014- (enterprise value) 65 εκατ. ευρώ.
Επί της ουσίας, μετά τη συμφωνία με την Grivalia, που φέρεται να αποτέλεσε προαπαιτούμενο για τη «συντηρητική» διοίκηση της Σκλαβενίτης ώστε να προχωρήσει στην εξαγορά της Makro, τα κεφάλαια που διέθεσε η αλυσίδα για να εισέλθει στην εγχώρια αγορά των Cash & Carry (συνολικής αξίας 1,2 δισ. ευρώ) περιορίζονται στα 5 εκατ. ευρώ.
Επιβαρυνόμενη η Σκλαβενίτης με το ανωτέρω ποσό, εξασφαλίζει:
* Θέση στη χονδρική, μέσω εννέα μεγάλων καταστημάτων πανελλαδικά, συν τριών drive in.
* Τον έλεγχο ενός τζίρου περί τα 300 εκατ. ευρώ.
* Τον εξοπλισμό που διαθέτουν τα καταστήματα.
* Τα αποθέματα εμπορευμάτων της εταιρείας.
* Εναν στημένο μηχανισμό στελεχών και υπαλλήλων που εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου.
Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Makro δεν εμφανίζει δανειακές υποχρεώσεις και επισφάλειες, ενώ και οι ζημίες της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ που κατεγράφησαν στο εννεάμηνο του 2014, σύμφωνα με εκτιμήσεις της προηγούμενης διοίκησης της αλυσίδας, υπολογίζεται ότι στο σύνολο της χρήσης θα είναι μειούμενες. Επίσης, δεδομένου του καθεστώτος φορολόγησης των ακινήτων, η μίσθωσή τους φαίνεται να αποτελεί για την αλυσίδα μια πιο συμφέρουσα επιλογή στη συγκεκριμένη περίοδο.
Πηγή
Η επιστολή αναφέρει: «Αγαπητέ πελάτη, για χρόνια η ΜΑΚΡΟ ήταν κοντά σας. Τώρα γυρίζουμε σελίδα. Σε λίγο με το νέο μας όνομα The MART θα συνεχίσουμε να είμαστε κοντά στον επαγγελματία» αναφέρει το γραπτό μήνυμα.
To ΜΑΚΡΟ τελειώνει λοιπόν, το The MART αρχίζει. Προφανώς η νέα διοίκηση της εταιρείας, θα συνοδεύσει την αλλαγή της ονομασίας από ανακοινώσεις για τη στρατηγική που προτίθεται να ακολουθήσει προκειμένου να στηρίξει το νέο brand στο λιανεμπόριο το οποίο παραπέμπει σε μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στον πλανήτη.
Με την εξαγορά της ΜΑΚΡΟ, η Σκλαβενίτης θέλησε να λάβει ισχυρή θέση στο οργανωμένο χονδρεμπόριο.
Η συμφωνία αφορά την απόκτηση του εν λόγω χαρτοφυλακίου, συνολικής επιφάνειας 100.000 τμ περίπου, έναντι τιμήματος 60 εκατ. ευρώ και την ταυτόχρονη εκμίσθωσή τους στη Σκλαβενίτη έναντι αρχικού ετήσιου μισθώματος 5,7 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω εξαγορά γίνεται με μια απόδοση για την Grivalia της τάξεως του 9,5%.
Η εξέλιξη αυτή γνωστοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών της Makro στη Σκλαβενίτης στο τέλος Ιανουάριου, με αντίτιμο -σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις τον Νοέμβριο του 2014- (enterprise value) 65 εκατ. ευρώ.
Επί της ουσίας, μετά τη συμφωνία με την Grivalia, που φέρεται να αποτέλεσε προαπαιτούμενο για τη «συντηρητική» διοίκηση της Σκλαβενίτης ώστε να προχωρήσει στην εξαγορά της Makro, τα κεφάλαια που διέθεσε η αλυσίδα για να εισέλθει στην εγχώρια αγορά των Cash & Carry (συνολικής αξίας 1,2 δισ. ευρώ) περιορίζονται στα 5 εκατ. ευρώ.
Επιβαρυνόμενη η Σκλαβενίτης με το ανωτέρω ποσό, εξασφαλίζει:
* Θέση στη χονδρική, μέσω εννέα μεγάλων καταστημάτων πανελλαδικά, συν τριών drive in.
* Τον έλεγχο ενός τζίρου περί τα 300 εκατ. ευρώ.
* Τον εξοπλισμό που διαθέτουν τα καταστήματα.
* Τα αποθέματα εμπορευμάτων της εταιρείας.
* Εναν στημένο μηχανισμό στελεχών και υπαλλήλων που εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου.
Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Makro δεν εμφανίζει δανειακές υποχρεώσεις και επισφάλειες, ενώ και οι ζημίες της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ που κατεγράφησαν στο εννεάμηνο του 2014, σύμφωνα με εκτιμήσεις της προηγούμενης διοίκησης της αλυσίδας, υπολογίζεται ότι στο σύνολο της χρήσης θα είναι μειούμενες. Επίσης, δεδομένου του καθεστώτος φορολόγησης των ακινήτων, η μίσθωσή τους φαίνεται να αποτελεί για την αλυσίδα μια πιο συμφέρουσα επιλογή στη συγκεκριμένη περίοδο.
Πηγή
Tags:
επιχειρήσεις