Η Capital Ship Management Corp. του Έλληνα εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη εξασφάλισε από τον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό Total, τη μεταφορά του πρώτου μεγάλου φορτίου ιρανικού αργού πετρελαίου προς τον δυτικό κόσμο, μετά το πολυετές εμπάργκο.
Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην Capital, αφού, με τα έξι «νεόχτιστα» πλοία τύπου VLCC (πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια) που διαθέτει, βρίσκεται στις πρώτες επιλογές των διεθνών ομίλων.
Είναι προφανές ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες του χώρου, μεταξύ των οποίων και ο όμιλος των ΕΛ.ΠΕ., έχουν στρέψει το βλέμμα τους στη συγκεκριμένη αγορά, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές του αργού, και σπεύδουν να εξασφαλίσουν συνεργασίες με φερέγγυους μεταφορείς, όπως η Capital. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται εύκολα αντιληπτός, ο αντίκτυπος της εν λόγω εξέλιξης σε διεθνές επίπεδο.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Την ίδια ώρα, και η Capital, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Ευάγγελος Μαρινάκης, θεωρεί καθοριστική τη συνεχή ανάπτυξη ισχυρών και μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίας με μεγάλους και αξιόπιστους ναυλωτές, που μπορούν να εγγυηθούν την κάλυψη του στόλου με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα. Το ρόστερ των ναυλωτών του στόλου είναι χαρακτηριστικό τόσο της αναγνώρισης όσο και της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει η Capital στους κόλπους των μεγαλύτερων επιχειρηματικών ομίλων διεθνώς.
Πλοία της είναι ναυλωμένα στην A.P. Moller-Maersk A.S., την BP Shipping Limited, την Cargill International S.A., την CMA-CGM S.A., την Cosco Bulk Carrier Co. Ltd., την CSSA S.A. (Total S.A.), την Engen Petroleum, την Hyundai, την Petrοleo Brasileiro S.A. («Petrobras»), την Repsol Trading S.A. («Repsol»), την Shell International Trading & Shipping Company Ltd., την Chevron-Texaco, την Tesoro, την Exxon Mobile κ.ά. Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας σε διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αναφέρουν ότι η Capital αναμένεται στα μέσα Φεβρουαρίου να μεταφέρει το συγκεκριμένο φορτίο με το VLCC «Ατλάντας», χωρητικότητας 321.300 dwt, το οποίο «χτίστηκε» το 2010. Κατά τις ίδιες πηγές, το πρώτο φορτίο που θα φορτωθεί από το Kharg Island του Ιράν για λογαριασμό της γαλλικής πολυεθνικής TOTAL, θα έχει προορισμό τον βορρά της κεντροευρωπαϊκής χώρας.
Το άκρως σημαντικό αυτό deal, έχει εκτός των υπόλοιπων παραμέτρων και γεωστρατηγική διάσταση, αφού εντάσσεται στο πλαίσιο μιας γενικότερης οικονομικής σύμπραξης ανάμεσα σε Ιράν και Γαλλία, η οποία δημιουργεί νέες και πολυεπίπεδες ισορροπίες, αλλά και δεδομένα. Ως εκ τούτου, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντική είναι η εμπλοκή του ελληνικού παράγοντα μέσω της δραστηριότητας της Capital, τόσο για λόγους ουσίας, όσο και συμβολισμών, ειδικά εν μέσω της δύσκολης για την χώρα παρούσας συγκυρίας.
Αφενός, υπενθυμίζεται γι' άλλη μια φορά με εμφατικό τρόπο ο πολύπλευρος ρόλος της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, ενώ καταδεικνύεται περίτρανα πως η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρωτοπόρος δύναμη, δείχνοντας τον δρόμο συνολικά σε όλες τις εκφάνσεις του εγχώριου οικονομικού γίγνεσθαι. Ενδεικτικές του μεγέθους αυτού του οικονομικού διαύλου που ανοίχτηκε μεταξύ των δύο πλευρών, ήταν οι πολλαπλές συμφωνίες που συνάφθηκαν μεταξύ του ιρανικού κράτους και γαλλικών εταιρειών κατά την επίσκεψη του προέδρου της ανατολικής χώρας, Χασάν Ροχανί στο Παρίσι, για την οποία έκανε εκτενή αναφορά το πρακτορείο Bloomberg.
PROJECTS. Μεταξύ άλλων, τα σχετικά projects αφορούν:
1. Παραγγελία 118 Airbus αξίας 27 δισεκατομμυρίων.
2. Συμφωνία για την κατασκευή καινούργιου terminal στο αεροδρόμιο της Τεχεράνης με τις γαλλικής προέλευσης κατασκευαστικές εταιρείες Aeroports de Paris και Bouygues SA.
3. Συμφωνία της Peugeot και της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας Khodro να επενδύσουν 400 εκατομμύρια ευρώ σε διάρκεια 5 χρόνων για την παραγωγή μέχρι 200.000 αυτοκινήτων τον χρόνο στο Ιράν.
4. Άλλες συμφωνίες με CMA CGM SA στις θαλάσσιες μεταφορές και με Indosuez.
5. Συμφωνία με την TOTAL να αγοράζει 150.000-200.000 βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου. Όπως προαναφέρθηκε, το πρώτο φορτίου αργού από την συμφωνία, θα μεταφερθεί από το VLCC «Ατλαντας», πλοίο υπό τυην διαχείριση της Capital Management Corp. συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη.
fpress.gr
Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην Capital, αφού, με τα έξι «νεόχτιστα» πλοία τύπου VLCC (πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια) που διαθέτει, βρίσκεται στις πρώτες επιλογές των διεθνών ομίλων.
Είναι προφανές ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες του χώρου, μεταξύ των οποίων και ο όμιλος των ΕΛ.ΠΕ., έχουν στρέψει το βλέμμα τους στη συγκεκριμένη αγορά, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές του αργού, και σπεύδουν να εξασφαλίσουν συνεργασίες με φερέγγυους μεταφορείς, όπως η Capital. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται εύκολα αντιληπτός, ο αντίκτυπος της εν λόγω εξέλιξης σε διεθνές επίπεδο.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Την ίδια ώρα, και η Capital, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Ευάγγελος Μαρινάκης, θεωρεί καθοριστική τη συνεχή ανάπτυξη ισχυρών και μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίας με μεγάλους και αξιόπιστους ναυλωτές, που μπορούν να εγγυηθούν την κάλυψη του στόλου με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα. Το ρόστερ των ναυλωτών του στόλου είναι χαρακτηριστικό τόσο της αναγνώρισης όσο και της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει η Capital στους κόλπους των μεγαλύτερων επιχειρηματικών ομίλων διεθνώς.
Πλοία της είναι ναυλωμένα στην A.P. Moller-Maersk A.S., την BP Shipping Limited, την Cargill International S.A., την CMA-CGM S.A., την Cosco Bulk Carrier Co. Ltd., την CSSA S.A. (Total S.A.), την Engen Petroleum, την Hyundai, την Petrοleo Brasileiro S.A. («Petrobras»), την Repsol Trading S.A. («Repsol»), την Shell International Trading & Shipping Company Ltd., την Chevron-Texaco, την Tesoro, την Exxon Mobile κ.ά. Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας σε διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αναφέρουν ότι η Capital αναμένεται στα μέσα Φεβρουαρίου να μεταφέρει το συγκεκριμένο φορτίο με το VLCC «Ατλάντας», χωρητικότητας 321.300 dwt, το οποίο «χτίστηκε» το 2010. Κατά τις ίδιες πηγές, το πρώτο φορτίο που θα φορτωθεί από το Kharg Island του Ιράν για λογαριασμό της γαλλικής πολυεθνικής TOTAL, θα έχει προορισμό τον βορρά της κεντροευρωπαϊκής χώρας.
Το άκρως σημαντικό αυτό deal, έχει εκτός των υπόλοιπων παραμέτρων και γεωστρατηγική διάσταση, αφού εντάσσεται στο πλαίσιο μιας γενικότερης οικονομικής σύμπραξης ανάμεσα σε Ιράν και Γαλλία, η οποία δημιουργεί νέες και πολυεπίπεδες ισορροπίες, αλλά και δεδομένα. Ως εκ τούτου, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντική είναι η εμπλοκή του ελληνικού παράγοντα μέσω της δραστηριότητας της Capital, τόσο για λόγους ουσίας, όσο και συμβολισμών, ειδικά εν μέσω της δύσκολης για την χώρα παρούσας συγκυρίας.
Αφενός, υπενθυμίζεται γι' άλλη μια φορά με εμφατικό τρόπο ο πολύπλευρος ρόλος της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, ενώ καταδεικνύεται περίτρανα πως η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρωτοπόρος δύναμη, δείχνοντας τον δρόμο συνολικά σε όλες τις εκφάνσεις του εγχώριου οικονομικού γίγνεσθαι. Ενδεικτικές του μεγέθους αυτού του οικονομικού διαύλου που ανοίχτηκε μεταξύ των δύο πλευρών, ήταν οι πολλαπλές συμφωνίες που συνάφθηκαν μεταξύ του ιρανικού κράτους και γαλλικών εταιρειών κατά την επίσκεψη του προέδρου της ανατολικής χώρας, Χασάν Ροχανί στο Παρίσι, για την οποία έκανε εκτενή αναφορά το πρακτορείο Bloomberg.
PROJECTS. Μεταξύ άλλων, τα σχετικά projects αφορούν:
1. Παραγγελία 118 Airbus αξίας 27 δισεκατομμυρίων.
2. Συμφωνία για την κατασκευή καινούργιου terminal στο αεροδρόμιο της Τεχεράνης με τις γαλλικής προέλευσης κατασκευαστικές εταιρείες Aeroports de Paris και Bouygues SA.
3. Συμφωνία της Peugeot και της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας Khodro να επενδύσουν 400 εκατομμύρια ευρώ σε διάρκεια 5 χρόνων για την παραγωγή μέχρι 200.000 αυτοκινήτων τον χρόνο στο Ιράν.
4. Άλλες συμφωνίες με CMA CGM SA στις θαλάσσιες μεταφορές και με Indosuez.
5. Συμφωνία με την TOTAL να αγοράζει 150.000-200.000 βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου. Όπως προαναφέρθηκε, το πρώτο φορτίου αργού από την συμφωνία, θα μεταφερθεί από το VLCC «Ατλαντας», πλοίο υπό τυην διαχείριση της Capital Management Corp. συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη.
fpress.gr
Tags:
ναυτιλία