Η ελληνική Elmar Shipping είναι το πιο πρόσφατο θύμα της κρίσης στην αγορά του ξηρού φορτίου, καθώς έκλεισε τα γραφεία της στην Αθήνα και πούλησε το τελευταίο της πλοίο, βάζοντας τέλος σε μία συνεχή παρουσία δύο δεκαετιών στην ναυτιλιακή αγορά.
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, η περίπτωση της Elmar αναδεικνύει το πόσο δύσκολο έχει καταστεί για τους κατόχους ενός ή δύο πλοίων (ειδικά για αυτούς που τα απέκτησαν σε τιμές που σήμερα μοιάζουν εξωφρενικές) να επιβιώσουν στις σημερινές δύσκολες συνθήκες.
Έλληνες αγοραστές φέρονται σύμφωνα με το TradeWinds να πλήρωσαν 3,2 εκατ. δολάρια (2,84 εκατ. ευρώ) για το Lion, χωρητικότητας 27.900 dwt (έτος κατασκευής 2000), που το 2010 είχε κοστίσει στην Elmar 25 εκατομμύρια δολάρια (22,2 εκατ. ευρώ).
Τον Ιανουάριο η Elmar φέρεται να πούλησε το Zini, χωρητικότητας 28.400 dwt (έτος κατασκευής 1998) σε Κινέζο αγοραστή έναντι 2,8 εκατ. δολαρίων (2,5 εκατ. ευρώ). Πλέον ανήκει στην Zhang Hong Shipping με έδρα την Ταϊπέι και ονομάζεται Len Chen 1. Η Elmar είχε πληρώσει το 2009 για αυτό το πλοίο στην Korea Line 14,8 εκατ. δολάρια (13,2 εκατ. ευρώ),
Όταν το Zini πωλήθηκε, η Elmar είχε ήδη καταθέσει τα χαρτιά της για διάλυση της εταιρείας. Τον Δεκέμβριο το αίτημά της για κλείσιμο του γραφείου της στην Αθήνα εγκρίθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Η Elmar έκανε την εμφάνισή της στη ναυτιλία το 1995 με έναν στόλο πέντε πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η εταιρεία διατηρούσε εξαιρετικά χαμηλό προφίλ καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της. Από τις αρχές του 2007 τη διηύθυνε ο Χρήστος Τσαλιγόπουλος, ο οποίος λογοδοτούσε σε μετόχους που ποτέ δεν κατονομάζονταν.
Φήμες ήθελαν την Elmar να συνδέεται με την οικογένεια Ηλιάδη, και οι φήμες αυτές φαίνεται πως επιβεβαιώνονται από τα έγγραφα για τη διάλυση της εταιρείας, αφού ως νόμιμη εκπρόσωπός της ορίστηκε η Δάφνη-Αγγελική-Ευγενία Παπαναγιώτου. Μία γυναίκα με το ίδιο όνομα εμφανίζεται σε άλλα, άσχετα με την υπόθεση έγγραφα ως σύζυγος του Παναγιώτη Ηλιάδη, του επιχειρηματία που ίδρυσε τη βιομηχανία ξυλείας Shelman.
Η οικογένεια Ηλιάδη πούλησε τις μετοχές της στη Shelman το 2010 και ο Παναγιώτης Ηλιάδης πέθανε το 2012, ενώ ο γιος του, Ντένης, δεν ενδιαφερόταν για καριέρα στις επιχειρήσεις και είναι τώρα σκηνοθέτης ταινιών στο Hollywood, με πιο γνωστή ταινία του το remake του θρίλερ Last House on the Left το 2009.
Από τις αρχές του 2015, η Elmar παρέδωσε τη διαχείριση των δύο τελευταίων της πλοίων στην Alcyon Shipping, μία ακόμα εταιρεία που τηρεί εξαιρετικά χαμηλό προφίλ. Εκπροσωπεί τα συμφέροντα της εφοπλιστικής οικογένειας Ντάμπαση από την Άνδρο, της οποίας η ιστορία στον κλάδο της ναυτιλίας ξεπερνά τα 100 χρόνια.
Τα Lion και Zini ήταν τα παλαιότερα πλοία στον στόλο της εταιρείας.
Η Alcyon του Γ. Δάμπαση παρέλαβε πέρυσι τέσσερα capsize χωρητικότητας 180.000 dwt από την Sungdong Shipbuilding. Διαθέτει ακόμα δύο capesize και ένα panamax, που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 2001 και του 2006.
mononews.gr
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, η περίπτωση της Elmar αναδεικνύει το πόσο δύσκολο έχει καταστεί για τους κατόχους ενός ή δύο πλοίων (ειδικά για αυτούς που τα απέκτησαν σε τιμές που σήμερα μοιάζουν εξωφρενικές) να επιβιώσουν στις σημερινές δύσκολες συνθήκες.
Έλληνες αγοραστές φέρονται σύμφωνα με το TradeWinds να πλήρωσαν 3,2 εκατ. δολάρια (2,84 εκατ. ευρώ) για το Lion, χωρητικότητας 27.900 dwt (έτος κατασκευής 2000), που το 2010 είχε κοστίσει στην Elmar 25 εκατομμύρια δολάρια (22,2 εκατ. ευρώ).
Τον Ιανουάριο η Elmar φέρεται να πούλησε το Zini, χωρητικότητας 28.400 dwt (έτος κατασκευής 1998) σε Κινέζο αγοραστή έναντι 2,8 εκατ. δολαρίων (2,5 εκατ. ευρώ). Πλέον ανήκει στην Zhang Hong Shipping με έδρα την Ταϊπέι και ονομάζεται Len Chen 1. Η Elmar είχε πληρώσει το 2009 για αυτό το πλοίο στην Korea Line 14,8 εκατ. δολάρια (13,2 εκατ. ευρώ),
Όταν το Zini πωλήθηκε, η Elmar είχε ήδη καταθέσει τα χαρτιά της για διάλυση της εταιρείας. Τον Δεκέμβριο το αίτημά της για κλείσιμο του γραφείου της στην Αθήνα εγκρίθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Η Elmar έκανε την εμφάνισή της στη ναυτιλία το 1995 με έναν στόλο πέντε πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η εταιρεία διατηρούσε εξαιρετικά χαμηλό προφίλ καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της. Από τις αρχές του 2007 τη διηύθυνε ο Χρήστος Τσαλιγόπουλος, ο οποίος λογοδοτούσε σε μετόχους που ποτέ δεν κατονομάζονταν.
Φήμες ήθελαν την Elmar να συνδέεται με την οικογένεια Ηλιάδη, και οι φήμες αυτές φαίνεται πως επιβεβαιώνονται από τα έγγραφα για τη διάλυση της εταιρείας, αφού ως νόμιμη εκπρόσωπός της ορίστηκε η Δάφνη-Αγγελική-Ευγενία Παπαναγιώτου. Μία γυναίκα με το ίδιο όνομα εμφανίζεται σε άλλα, άσχετα με την υπόθεση έγγραφα ως σύζυγος του Παναγιώτη Ηλιάδη, του επιχειρηματία που ίδρυσε τη βιομηχανία ξυλείας Shelman.
Η οικογένεια Ηλιάδη πούλησε τις μετοχές της στη Shelman το 2010 και ο Παναγιώτης Ηλιάδης πέθανε το 2012, ενώ ο γιος του, Ντένης, δεν ενδιαφερόταν για καριέρα στις επιχειρήσεις και είναι τώρα σκηνοθέτης ταινιών στο Hollywood, με πιο γνωστή ταινία του το remake του θρίλερ Last House on the Left το 2009.
Από τις αρχές του 2015, η Elmar παρέδωσε τη διαχείριση των δύο τελευταίων της πλοίων στην Alcyon Shipping, μία ακόμα εταιρεία που τηρεί εξαιρετικά χαμηλό προφίλ. Εκπροσωπεί τα συμφέροντα της εφοπλιστικής οικογένειας Ντάμπαση από την Άνδρο, της οποίας η ιστορία στον κλάδο της ναυτιλίας ξεπερνά τα 100 χρόνια.
Τα Lion και Zini ήταν τα παλαιότερα πλοία στον στόλο της εταιρείας.
Η Alcyon του Γ. Δάμπαση παρέλαβε πέρυσι τέσσερα capsize χωρητικότητας 180.000 dwt από την Sungdong Shipbuilding. Διαθέτει ακόμα δύο capesize και ένα panamax, που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 2001 και του 2006.
mononews.gr