Trending

Quizdom: η πιό κερδοφόρα ελληνική εφαρμογή

Η εφαρµογή, με ελληνική υπογραφή, που έκανε πάνω από 1,5 εκατοµµύριο χρήστες να «κολλήσουν» στις οθόνες τους και έγινε και τηλεοπτικό show. Ο λόγος για το Quizdom, στο οποίο οι παίκτες ανταγωνίζονται µεταξύ τους και όχι κάποιον υπολογιστή. 

Ο άνθρωπος πίσω από την ταχύτερα αναπτυσσόµενη ελληνική εφαρµογή είναι οΤριαντάφυλλος Ξυλούρης. Γεννήθηκε και µεγάλωσε στη Γερµανία, όπου σπούδασε µαθηµατικά και έκανε το διδακτορικό του. Η καριέρα του είχε ήδη πάρει τη δική της πορεία, µε το βιογραφικό του να «κοσµούν» θέσεις εργασίας σε µεγάλες εταιρείες όπως η McKinsey. Ωστόσο, ο ίδιος είχε άλλα σχέδια, καθώς ήθελε να ξεκινήσει κάτι δικό του στην Ελλάδα. Οι ιδέες αρκετές, αλλά αυτή που τελικά «νίκησε» ήταν ένα παιχνίδι γνώσεων.

«Θεώρησα πως ανάµεσα σε άλλα projects που είχα δοκιµάσει το Quizdom ήταν εκείνο που είχε το µεγαλύτερο περιθώριο ανάπτυξης και τις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Έβλεπα πως, ενώ µόνο το 5% των startups που δεν έχουν χρηµατοδότηση πετυχαίνουν, αυτό θα µπορούσε να πάει καλά. Γι’ αυτό και το επέλεξα» εξηγεί ο ίδιος στοFortune.

Σε µια Ελλάδα που πλήττεται από το brain drain και οι περισσότεροι νέοι ψάχνουν να βρουν επαγγελµατική διέξοδο στο εξωτερικό, ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης επιστρέφει το 2014 για να κάνει πράξη το όνειρό του. Γιατί, όµως, όχι στη Γερµανία; «Ήθελα να επιστρέψω όταν πολλοί νέοι επέλεξαν να φύγουν. Πιστεύω πως το project µου έπρεπε να ξεκινήσει από την Ελλάδα και να πάει µετά σε όλο τον κόσµο. Ο ανταγωνισµός εδώ ήταν µικρός και υπήρχε κενό σ’ αυτόν τον τοµέα. 
Αυτοί ήταν οι δύο πιο σηµαντικοί παράγοντες. Επίσης, ήξερα ότι υπάρχουν πολλοί καλοί προγραµµατιστές στην Ελλάδα, που δεν τους απορροφά τόσο γρήγορα η αγορά και άτοµα µε πολύ καλό επιχειρηµατικό µυαλό αλλά και όρεξη να δουλέψουν».

Στα µέσα του 2014, ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης βρίσκεται πλέον στη χώρα µας και µαζί µε την οµάδα του δουλεύουν εντατικά για κάποιους µήνες στον σχεδιασµό, στον προγραµµατισµό και στη διατύπωση των ερωτήσεων, ώστε να καταφέρουν να φτάσουν το Quizdom πολύ ψηλά από την αρχή. 

Γνωρίζει τον Παντελή Μαυροµµάτη µέσω κοινών γνωστών τους. Με σπουδές στην Επικοινωνία και τα ΜΜΕ στο Πανεπιστήµιο Αθηνών και ένα µεταπτυχιακό στο Λονδίνο στα Ψηφιακά Μέσα, προσπαθούσε και εκείνος να δηµιουργήσει µια εφαρµογή. Έτσι, µοιράστηκαν τις φιλοδοξίες τους και έβαλαν µπροστά την ιδέα τους· και τα κατάφεραν µε πρωτοφανή τρόπο για τα ελληνικά δεδοµένα, καθώς η εφαρµογή τους συζητιόταν ήδη ανάµεσα σε παρέες και δηµοσιογραφικά γραφεία προτού ακόµη «βγει στον αέρα».

Η έξυπνη ιδέα της διαφηµιστικής καµπάνιας λίγο καιρό πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος δηµιούργησε φανατικούς οπαδούς που περίµεναν πώς και πώς να ψυχαγωγηθούν µε το νέο παιχνίδι και να τεστάρουν τις γνώσεις τους σε κατηγορίες όπως: πολιτική, θρησκεία, ιστορία, µουσική, σινεµά, φαγητό και celebrities. Στις 31 Ιουλίου, ηµέρα που η mobile εφαρµογή του Quizdom έκανε την εµφάνισή της στα online stores, το παιχνίδι απέκτησε 450.000 χρήστες (!).

«Την τέταρτη ηµέρα ήµασταν ήδη νούµερο δύο στο App Store, µπροστά από το Facebook και το Twitter» θυµάται ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης. Οι Έλληνες έχουν αγκαλιάσει πλέον το παιχνίδι, µε τον µέσο ενεργό χρήστη να αφιερώνει περίπου 1,5 ώρα ηµερησίως στο Quizdom, ενώ υπάρχουν παραδείγµατα χρηστών που παίζουν πάνω από οκτώ ώρες την ηµέρα. Χαρακτηριστικό της αφοσίωσης αυτής στο παιχνίδι είναι το γεγονός ότι η οµάδα του Quizdom λαµβάνει µηνύµατα από εργαζοµένους που αναφέρουν πως δεν µπορούν να δουλέψουν, γιατί δεν θέλουν σε καµία περίπτωση να σταµατήσουν να παίζουν.

Πώς, όµως, προέκυψαν αυτές οι ερωτήσεις που έχουν κάνει το κοινό να «κολλήσει»; Η εφαρµογή ξεκίνησε µε 4.000 ερωτήσεις, ενώ σήµερα διαθέτει πάνω από 24.000, σε σύνολο 18 κατηγοριών. Μάλιστα, το τελευταίο καιρό έχει δοθεί στους παίκτες η δυνατότητα να στέλνουν τις δικές τους ερωτήσεις, οι οποίες τυγχάνουν επεξεργασίας και εντάσσονται στο παιχνίδι. Η διαδικασία έχει ως εξής: Ένας παίκτης απευθύνει πρόσκληση σε έναν άλλο. Κατόπιν, οι δύο αντίπαλοι επιλέγουν από δύο κατηγορίες ερωτήσεων και παίζουν τέσσερις γύρους των τεσσάρων ερωτήσεων. Στη συνέχεια, καλούνται να απαντήσουν εναλλάξ στις ίδιες ερωτήσεις και νικητής ανακηρύσσεται εκείνος που πετυχαίνει τις περισσότερες σωστές. Νικητής και ηττηµένος κερδίζουν πόντους, µε απώτερο σκοπό να ανέβουν επίπεδο και να ανέλθουν στην κορυφή της λίστας των χρηστών. Οι φίλοι πλέον, αντί να µαζεύονται για επιτραπέζιο, παίζουν από το κινητό. Αξίζει να σηµειωθεί πως πρόσφατα το Quizdom απέκτησε παρουσία και στην τηλεόραση, αφού προβάλλεται από τον τηλεοπτικό σταθµό Alpha. Τα έσοδα της εφαρµογής προέρχονται κυρίως από τις διαφηµίσεις που εµφανίζονται εµβόλιµα στα παιχνίδια και τις in-app αγορές, καθώς και από πρόσθετες λειτουργίες τις οποίες ο χρήστης µπορεί να αγοράσει.

Ποιο είναι όµως το προφίλ των «εθισµένων» χρηστών της εφαρµογής; Οι χρήστες είναι ισότιµα µοιρασµένοι όσον αφορά το φύλο, ενώ η ηλικιακή οµάδα που προτιµά περισσότερο το Quizdom είναι µεταξύ 25-34 ετών (37% των χρηστών). Ακολουθούν οι νέοι 18-24 (25% ) και στην τρίτη θέση τα άτοµα µεταξύ 35-44 (22%). «Πολλοί πίστευαν ότι θα ήταν ένα παιχνίδι για παιδιά. Και όµως, απευθύνεται περισσότερο στους 30άρηδες που έχουν αποκτήσει αρκετές γνώσεις για να κερδίζουν. 

Αυτοί είναι που “κολλάνε” περισσότερο» αναφέρει ο Τριαντάφυλλος και προσθέτει: «Ο βασικός λόγος που το Quizdom αγαπήθηκε τόσο πολύ είναι ένας: το ότι έχουµε αναπτύξει ένα πολύ καλό προϊόν. Ακόµα, το πρώτο συνθετικό του ονόµατος, το Quiz, επηρεάζει τη ψυχολογία του κοινού, το ιντριγκάρει και και το κάνει να θέλει να παίξει. Έπειτα, είναι ένα “ζωντανό παιχνίδι”, καθώς ανταγωνίζεσαι πραγµατικούς παίκτες, και όχι απλώς έναν υπολογιστή. Τέλος, αποτελεί µια διαδικασία εκµάθησης. “Κλείνοντας” µια παρτίδα κάθε χρήστης νιώθει πως έχει µάθει κάτι, και όχι ότι έχασε τον χρόνο του χαζεύοντας. Έχουµε, όµως, ακόµη πολλά να κάνουµε».

Για τον Τριαντάφυλλο, τα χρήµατα δεν είναι αυτοσκοπός. «Οι περισσότεροι πιστεύουν πως τα χρήµατα είναι η µεγαλύτερη επιτυχία. Επιτυχία είναι να είσαι πρώτα εσύ ικανοποιηµένος µ’ αυτό που δηµιούργησες και να είσαι περήφανος γιατί αυτό είναι το “παιδί σου”. Το σηµαντικό για το Quizdom είναι ότι όλοι µιλάνε όλοι γι’ αυτό, ενώ µας έχουν πλησιάσει οι µεγαλύτερες εταιρείες της Ελλάδας για να διαφηµιστούν ή να συνεργαστούν µαζί µας. Στόχος µας είναι να ταξιδέψει το Quizdom και σε άλλες χώρες και να δηµιουργήσουµε µια µεγάλη εταιρεία» αναφέρει ο δηµιουργός του.

Η µεγαλύτερη, όµως, πρόκληση της οµάδας είναι να καταφέρει να ενσωµατώσει το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Φανταστείτε έναν µαθητή να µπορεί να τεστάρει τις γνώσεις του στα εξεταστέα µαθήµατα µέσα από το κινητό του. Ο Τριαντάφυλλος δεν έµεινε µόνο στη σκέψη, αλλά υλοποίησε την επιθυµία του αυτή. Σε συνεργασία µε ένα µεγάλο φροντιστήριο στην πλατφόρµα υπάρχουν περίπου 10.000 καινούριες ερωτήσεις για τα µαθήµατα της Έκθεσης, των Αρχαίων, των Λατινικών, της Βιολογίας Γενικής Παιδείας κ.α. «Πιστεύω πως όποιος διαβάζει για τις Πανελλαδικές µέσω του Quizdom θα γράφει δύο µονάδες πιο πάνω. Θα εµπνεύσουµε όλους τους µαθητές! Μετά θα προχωρήσουµε στα πανεπιστήµια, στις ξένες γλώσσες, στους επαγγελµατίες…Είναι ένας συνδυασµός gamification και e-learning!».

«Με την κατηγορία της εκπαίδευσης, θα κάνουµε ένα σηµαντικό βήµα για χρηµατοδότηση. Θέλουµε να πετύχει εδώ το εκπαιδευτικό κοµµάτι και µετά να ταξιδέψουµε το Quizdom σε ολόκληρο τον κόσµο» καταλήγει ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης.
fpress.gr
Νεότερη Παλαιότερη