Σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τις υπέρογκες επιβαρύνσεις και φόρους στα ΙΧ τους πάρα πολλοί Έλληνες οδηγοί στράφηκαν προς τη Βουλγαρία και απέκτησαν πλέον βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Όπως προκύπτει από απάντηση της αρμοδίας υφυπουργού Οικονομικών κυρίας Αικατερίνης Παπανάτσιου στη Βουλή, η Απόφαση Πέτσου από το 1988 προβλέπει ότι, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει βαριές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα (πχ Βουλγαρίας) κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ –ενώ για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών εφαρμόζονται οι διατάξεις περί λαθρεμπορίας που φτάνουν στο τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών ή φόρων και κατάσχεση του οχήματος με παραπομπή του ιδιοκτήτη στον Εισαγγελέα.
Η απάντηση της κυρίας Παπανάτσιου στη Βουλή υπενθυμίζει ότι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί για να κυκλοφορεί νόμιμα στη χώρα μας ΙΧ με ξένες πινακίδες, είναι:
α) Η συνήθης κατοικία του κατόχου του αυτοκινήτου να βρίσκεται εκτός Ελλάδος.
β) Η διαμονή του στην Ελλάδα να είναι προσωρινή.
γ) Η χρήση του οχήματος να είναι ιδιωτική.
δ) η κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στο έδαφος της χώρας μας να μη ξεπερνά τους 6 μήνες.
Τον τελευταίο καιρό εξειδικευμένοι δικηγόροι και σύμβουλοι επιχειρήσεων «διαφημίζουν» στο διαδίκτυο πως στη γειτονική χώρα θα αντιμετωπίζουν ελάχιστες επιβαρύνσεις, όπως Τέλος Ταξινόμησης 50- 150 λέβα (25-75 ευρώ) για τον Δήμο, 25 λέβα για ετήσιο τεχνικό έλεγχο, 67 ευρώ σαν Τέλη Κυκλοφορίας και κόστος ασφάλισης περίπου 100 - 240 λέβα (50-120 ευρώ) ανάλογα τον κινητήρα, αναφέρει το NewMoney. Κάνοντας Like στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα -->
Όπως προκύπτει από απάντηση της αρμοδίας υφυπουργού Οικονομικών κυρίας Αικατερίνης Παπανάτσιου στη Βουλή, η Απόφαση Πέτσου από το 1988 προβλέπει ότι, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει βαριές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα (πχ Βουλγαρίας) κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ –ενώ για οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών εφαρμόζονται οι διατάξεις περί λαθρεμπορίας που φτάνουν στο τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών ή φόρων και κατάσχεση του οχήματος με παραπομπή του ιδιοκτήτη στον Εισαγγελέα.
Η απάντηση της κυρίας Παπανάτσιου στη Βουλή υπενθυμίζει ότι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί για να κυκλοφορεί νόμιμα στη χώρα μας ΙΧ με ξένες πινακίδες, είναι:
α) Η συνήθης κατοικία του κατόχου του αυτοκινήτου να βρίσκεται εκτός Ελλάδος.
β) Η διαμονή του στην Ελλάδα να είναι προσωρινή.
γ) Η χρήση του οχήματος να είναι ιδιωτική.
δ) η κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στο έδαφος της χώρας μας να μη ξεπερνά τους 6 μήνες.
Τον τελευταίο καιρό εξειδικευμένοι δικηγόροι και σύμβουλοι επιχειρήσεων «διαφημίζουν» στο διαδίκτυο πως στη γειτονική χώρα θα αντιμετωπίζουν ελάχιστες επιβαρύνσεις, όπως Τέλος Ταξινόμησης 50- 150 λέβα (25-75 ευρώ) για τον Δήμο, 25 λέβα για ετήσιο τεχνικό έλεγχο, 67 ευρώ σαν Τέλη Κυκλοφορίας και κόστος ασφάλισης περίπου 100 - 240 λέβα (50-120 ευρώ) ανάλογα τον κινητήρα, αναφέρει το NewMoney. Κάνοντας Like στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα -->