Trending

Πως έφθασαν η Airtickets και η Travelplanet24 στο τεράστιο "κανόνι"

Γράφει ο Νίκος Θεοδωρόπουλος 
bankingnews,gr

Στο κόκκινο ήταν η εταιρεία travelplanet24 από το 2014 και άντεξε μέχρι το 2018. 

Η δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας αρχίζει ουσιαστικά το Φεβρουάριο του 2013. 

Ο διιευθύνων σύμβουλος Philipp Brinkmann συγκαλεί γενική συνέλευση των μετοχών και προχωρά σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 300.000  ευρώ. 

Ο Philipp  Brinkann έβαλε 104.011 ευρώ και ο κ. Keim Kristof με 111.345  ευρώ. 

Στο νέο εταιρικό σχήμα ακολούθησαν ακόμη επτά νέα μέλη συνεισφέροντας από 3.000 έως 20. 000. ευρώ. 


Το όνειρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας έγινε πραγματικότητα και στην κυριολεξία  …απογειώθηκε αφού η εταιρεία παρουσίασε πωλήσεις εισιτηρίων συνολικής αξίας 207.565.802 ευρώ τo 2013. 

H αξία των πωλήσεων ανήλθε σε 269.016.275 εκατ. ευρώ το 2014. 

Οι καθαρές προμήθειες διαμορφώθηκαν σε 13.558.822 ευρώ το 2013 και το 2014 σε 18.228.906 ευρώ. 

Πάντως η εταιρεία εμφάνισε ζημιές ύψους 1,57 εκατ. ευρώ για το 2014. 

Η διοίκηση της εταιρείας αύξησε τα λειτουργικά έξοδα κατά 70% και αφορούσαν το τμήμα marketing για την προώθηση της εταιρείας. Πάντως ο ορκωτός ελεγκτής της οικονομικής  χρήσης του 2014 είχε διαπιστώσει αρνητικά ίδια κεφάλαια στην εταιρεία και επόμενη  κρίσιμη παρατήρηση ήταν ότι υπήρχαν επιταγές σε καθυστέρηση που ξεπερνούσαν τα 20 εκατ. ευρώ.

Πως ξεκίνησαν τα οικονομικά προβλήματα

Η αγορά της online κράτησης εισιτηρίων αποδεικνύεται μεγαλύτερη από τις προσδοκίες των μετόχων και στο τέλος τους …κατάπιε. 

Τα βασικό αίτιο της κατάρρευσης ήταν η χαμηλή κεφαλαιακή  βάση που δεν τους έδινε το δικαίωμα καλύτερης διαπραγμάτευσης με τους ισχυρούς. 

Η αρχική είσοδος στην αγορά του εξωτερικού μέσω πληρωμένων καναλιών διανομής έδινε στην εταιρεία για κάθε επιτυχημένη κράτηση από 10 ευρώ και έφθανε τα 25 ευρώ ανάλογα με το κανάλι διάθεσης. 

Η εταιρεία εισέπραττε την αξία του εισιτηρίου μια μέρα μετά την πώληση (Τ+1) και την απέδιδε μετά από 15 ημέρες (Τ+15) 

Η εταιρεία λόγω έλλειψη ρευστότητας δεν ήταν σε θέση να αξιοποιήσει την πίστωση των 15 ημερών με αποτέλεσμα να χάνει τα αρχικά προνόμια. 

Όταν η αποπληρωμή ξεπερνούσε τις 15 ημέρες η εταιρεία πλήρωνε «καπέλο» τον δικαιούχο έκδοσης του εισιτηρίου. 

Έτσι εισήλθε στο κόστος χρήσης της πίστωσης των αεροπορικών εταιρειών που έφθανε περίπου σε ένα επιτόκιο 25% ως κόστος του κεφαλαίου κίνησης

Η travelplanet24 για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ρευστότητας μπήκε κάτω από την ομπρέλα των εταιρειών Marine Tours και Aktina Travel με σκοπό να μειώσει το κόστος αγοράς  αεροπορικών εισιτηρίων. 

Η εταιρεία στις αρχές του 2014 είχε προχωρήσει στην έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 3,5 εκατ. ευρώ με τις εταιρείες venture capital funds, την Elikonos jeremie και την Odyssen Venture Partners 
Στέλεχος της αγοράς δεν ήταν σε θέση να πει με βεβαιότητα ότι είχε εξοφληθεί το ομολογιακό δάνειο των 3,5 εκατ. ευρώ. 

Η διοίκηση της travelplanet24 για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά προχώρησε σε εξαγορά της Airtickets.gr το Μάρτιο του 2015, η οποία να σημειωθεί κατείχε το 70%  της αγοράς. 

Το κόστος εξαγοράς σε ποσοστόν 65% καλύφθηκε από 2 εταιρίες Global Distribution Systems. 

Η εταιρεία στα επόμενα χρόνια δεν μπόρεσε να καλύψει τα οικονομικά ανοίγματα και το κυριότερο δεν ήταν σε θέση να βρει χρηματοδότηση όπως λέει στέλεχος της αγοράς. 

Η οικονομική ασφυξία ήταν δεδομένη με την ΙΑΤΑ να λαμβάνει έγκαιρα  τα μέτρα της και να περιορίσει την αρχική ζημιά. Ας συνδεθούμε στο LinkedIn για να διαβάζετε πρώτοι τα άρθρα -->
Νεότερη Παλαιότερη