Trending

City Challenge Crowdhackathon #smartcity 2: Ολοκληρώθηκε με καινοτόμες εφαρμογές

Καινοτόμες εφαρμογές που θα αλλάξουν την καθημερινότητα πόλεων και πολιτών στη νέα ψηφιακή εποχή ανέδειξε ο 2ος μαραθώνιος καινοτομίας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), που υποστήριξε η COSMOTE ως Innovation Enabler. 

Μία εφαρμογή blockchain που καταπολεμά την γραφειοκρατία, μία λύση για εξοικονόμηση ενέργειας κτηρίων μέσω τεχνητής νοημοσύνης και «έξυπνοι» κάδοι με αισθητήρες για βέλτιστη διαχείριση των απορριμμάτων, ήταν οι ιδέες που ξεχώρισαν στο διαγωνισμό City Challenge Crowdhackathon #smartcity 2, που είχε ως στόχο να αναδείξει λύσεις τεχνολογίας για τις «έξυπνες» πόλεις του κοντινού μέλλοντος.

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Γιώργος Πατούλης ανέφερε: «Η συμμετοχή στον μαραθώνιο ήταν πρωτόγνωρη όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Είναι συγκινητικό και συγχρόνως αισιόδοξο το γεγονός ότι 77 ομάδες νέων επιστημόνων από όλη τη χώρα συμμετείχαν στο 2ο Μαραθώνιο Καινοτομίας που οργάνωσε η ΚΕΔΕ. 

Συγχαίρω όλες τις ομάδες που διεκδίκησαν μια θέση στο διαγωνισμό και έναν –έναν τους νέους που έλαβαν μέρος. Συνεχίζουμε δυνατά. Επενδύουμε σε εσάς για να οδηγήσουμε όλοι μαζί την Ελλάδα στην ανάπτυξη. Η προσπάθεια αυτή είναι εθνική και χωρίς πολιτικές ταυτότητες. Στόχος μας η ανάδειξη της καινοτομίας και της νεανικής επιχειρηματικότητας ως πολλαπλασιαστές ισχύος της αναπτυξιακής αναγέννησης της χώρας».

Ο Chief Commercial Officer Business Segment Ομίλου ΟΤΕ, κ. Γρηγόρης Χριστόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στη νέα ψηφιακή εποχή που ζούμε, η τεχνολογία μας δίνει τα εργαλεία να αλλάξουμε την καθημερινότητά μας προς το καλύτερο. 

Με την υποστήριξή της στο Μαραθώνιο Καινοτομίας της ΚΕΔΕ, η COSMOTE συνέβαλλε στην ανάδειξη καινοτόμων ιδεών, που μπορούν να κάνουν τις πόλεις μας πιο λειτουργικές, να προστατεύσουν το περιβάλλον, να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να προσφέρουν στους πολίτες καλύτερη ποιότητα ζωής. Με την τεχνολογία φτιάχνουμε έναν κόσμο, καλύτερο για όλους». 

Οι νικητές του 2ου City Challenge Crowdhackathon

Το 1ο βραβείο, μαζί με χρηματικό έπαθλο ύψους €10.000, απονεμήθηκε στην ομάδα «No Code Scheduled» για εφαρμογή ψηφιακής ταυτότητας πολίτη. Πρόκειται για μία εφαρμογή που βασίζεται στην τεχνολογία blockchain (self-sovereign identity) και συμβάλλει στη μείωση της γραφειοκρατίας, αφού θα διευκολύνει τους πολίτες στην ψηφιακή διασταύρωση των στοιχείων τους από δημόσιες υπηρεσίες και ιδιωτικούς φορείς, αποθηκεύοντάς τα με ασφάλεια. 

Το 2ο βραβείο και χρηματικό έπαθλο ύψους €6.000 κέρδισε η ομάδα «Evolve» για μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα εξοικονόμησης της ενεργειακής κατανάλωσης στα κτίρια, χωρίς να μειώνεται η απόδοση των κλιματιστικών, με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. 

Το 3ο βραβείο, μαζί με χρηματικό έπαθλο ύψους €4.000, απονεμήθηκε στην ομάδα «The Place» για μια εφαρμογή που συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της συλλογής και μεταφοράς των απορριμμάτων μέσω τεχνητής νοημοσύνης. 

Δωρεάν ταξίδια σε κέντρα καινοτομίας του εξωτερικού κέρδισαν οι ομάδες «Dogs’ Voice» με εφαρμογή για την διαχείριση των αδέσποτων ζώων στην πόλη και «Illumimatrix» για την εφαρμογή διαχείρισης οδοφωτισμού και ρευματοκλοπής, ενώ πρόσθετο βραβείο και χρηματικό έπαθλο €2.000 απονεμήθηκε, με πρωτοβουλία του Προέδρου της ΚΕΔΕ κ. Γιώργου Πατούλη, στην ομάδα «3F FUED FOR FUEL», η οποία δημιούργησε ένα μηχανάκι που χρησιμοποιεί τη ρακί ως καύσιμο.

77 ομάδες, 68 ώρες κώδικα και πάνω από 40.000€ σε βραβεία και δώρα 

Οι 77 ομάδες του τελικού εργάστηκαν για περισσότερες από 68 ώρες σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, προκειμένου να «τρέξουν κώδικα» και να ολοκληρώσουν την πρότασή τους. Περισσότεροι από 90 εξειδικευμένοι μέντορες από τους Δήμους, την επιχειρηματική και ακαδημαϊκή κοινότητα στήριξαν τις ομάδες, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές και καθοδήγηση καθ’ όλη τη διάρκεια του τετραημέρου. 

Η COSMOTE, εκτός από την γενική στήριξή της στην πρωτοβουλία της ΚΕΔΕ, προσέφερε τεχνογνωσία γύρω από τις τεχνολογίες των έξυπνων πόλεων, καθώς εξειδικευμένα στελέχη της συμμετείχαν στα τοπικά εργαστήρια. Επιπλέον, διοργάνωσε εξειδικευμένο Smart Cities Workshop με παρουσιάσεις λύσεων έξυπνων πόλεων, ελεύθερο στο κοινό, ενώ στελέχη της συνέβαλλαν στον διαγωνισμό ως μέντορες. 

Παράλληλα, ο Μαθητικός Διαγωνισμός Καινοτομίας για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του City Challenge Crowdhackathon με θέμα τις έξυπνες πόλεις, ανέδειξε 6 νικήτριες ομάδες που κέρδισαν πλούσια δώρα, συνολικής αξίας €6.500. 

Οι λύσεις που αναδείχθηκαν περιλάμβαναν: βραχιόλι-εισιτήριο επιβίβασης σε λεωφορείο, αισθητήρα κάδου απορριμμάτων, ρομποτικό μάζεμα σκουπιδιών, λύσεις ανακύκλωσης, αισθητήρα που μετρά το επίπεδο ηχορύπανσης της πόλης κ.α.

Στην κορύφωση του διαγωνισμού, τις νικήτριες ομάδες βράβευσαν στελέχη Δήμων, μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και εξειδικευμένα στελέχη, μεταξύ των οποίων και ο Διευθυντής Πωλήσεων ICT του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Λυκούργος Αντωνόπουλος. 
Ας συνδεθούμε στο LinkedIn για να διαβάζετε πρώτοι τα άρθρα -->
Νεότερη Παλαιότερη