Trending

H Microsoft υπογράφει Σύμφωνο Συνεργασίας με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας

Στην ανακοίνωση μιας πολύ σημαντικής πρωτοβουλίας με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας για τη δημιουργία ενός Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας στη Θεσσαλονίκη προχώρησε η Microsoft, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο US Pavilion, στην 83ηΔΕΘ. 
Το Σύμφωνο Συνεργασίας υπέγραψαν, από την πλευρά της Microsoft, η κα Πέγκυ Αντωνάκου, CEO Microsoft, Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα και από την πλευρά του ΑΠΘ, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου, Καθηγητής Περικλής Α. Μήτκας, παρουσία του Δημάρχου της πόλης, κ. Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος αναφέρθηκε, στο πλαίσιο του σύντομου χαιρετισμού του, στην σημασία αντίστοιχων πρωτοβουλιών για τους νέους της Θεσσαλονίκης. 
Στη σημασία της συμφωνίας Microsoft – ΑΠΘ, αναφέρθηκε και ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο συζήτησής του με εκπροσώπους της κοινότητας των start ups, σημειώνοντας ότι αντίστοιχες πρωτοβουλίες, οι οποίες αποτελούν προτεραιότητα για τον Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, θα πρέπει να αναληφθούν απ’ όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας.
Προηγήθηκε η παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΟΒΕ, για την Microsoft με τίτλο: «Η οικονομική σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ελλάδα» την οποία παρουσίασε ο Σύμβουλος για θέματα Επιχειρηματικής Ανάπτυξης ΙΟΒΕ, Καθηγητής ΕΜΠ κ. Άγγελος Τσακανίκας. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης.
«Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά για μας, η συνέργια με ένα κορυφαίο ακαδημαϊκό ίδρυμα της χώρας μας, όπως το ΑΠΘ», σχολίασε η κα Πέγκυ Αντωνάκου κατά την ομιλία της.  «Η συνεργασία μας είναι πρωτοποριακή:για πρώτη φορά μια εταιρεία τεχνολογίας έρχεται τόσο κοντά με το πανεπιστήμιο.  Η συνεργασία μας, οριοθετεί, με τρόπο ορθό και απολύτως παραγωγικό και ουσιαστικό, το πώς θα πρέπει να συντελείται η συνεργασία των Ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας. 
Όχι μόνο για να πετύχουν τα ιδρύματα την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη «απορρόφηση» των αποφοίτων τους από την αγορά εργασίας, αλλά, κυρίως, επειδή η γνώση στη σφαίρα της τεχνολογίας αλλάζει με τεράστιες ταχύτητες και η καλή σύνδεση με την αγορά εργασίας δίνει μεγαλύτερη αξία, ποιότητα και συνάφεια στην ακαδημαϊκή γνώση.”
Στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη από κοινού δραστηριοτήτων με έμφαση στις τεχνολογίες ψηφιακής μετάβασης και μετασχηματισμού, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, IoT, blockchain, Big Data που μεταμορφώνουν την οικονομία, την κοινωνία και τον κόσμο ευρύτερα. Πρόκειται για μια συμφωνία που βρίσκεται στην καρδιά της Microsoft και στόχο έχει να ενδυναμώσει τους νέους και το ανθρώπινο δυναμικό της Θεσσαλονίκης και να ενισχύσει την τεχνολογική κοινότητα της Β. Ελλάδας. 
Από την πλευρά του, ο Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής Περικλής Μήτκας, δήλωσε: «Σήμερα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να επισημοποιούμε τη συνεργασία μας  με τη Microsoft Hellas. Φιλοδοξούμε και επιδιώκουμε, η δημιουργία του «Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας», να συμβάλει στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της έρευνας και να ενθαρρύνει τους φοιτητές μας να δημιουργούν, να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στήνοντας τις δικές τους εταιρείες και τελικά να μένουν στην Ελλάδα, προς όφελος της χώρας, της κοινωνίας και της οικονομίας».
Η νέα Έρευνα του ΙΟΒΕ:
«Η οικονομική σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ελλάδα»
Η τεχνολογία δημιουργεί μια νέα ψηφιακή οικονομία γεμάτη ευκαιρίες. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Ελλάδα θα πρέπει άμεσα να κινηθεί, ώστε να μειώσει το χάσμα που διαπιστώνεται σε ψηφιακές δεξιότητες, το οποίο  ουσιαστικά αποτελεί εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη, στον εκσυγχρονισμό των χώρων εργασίας, αλλά και στην αποτελεσμάτικότερη λειτουργειων των επιχειρήσεων αλλά και τυο δημοσίου τομέα.
Η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί βασική προϋπόθεση για μια δυναμική, βιώσιμη και χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς ευρωπαϊκή οικονομία. Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον δείκτη DESI (Digital Economy and Society Index) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την πρόοδο της ψηφιοποίησης κάθε χώρας με βάση συγκεκριμένους δείκτες, βρίσκεται στην 27η θέση, ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε., υποχωρώντας μία θέση πιο κάτω από την τελευταια μέτρηση του 2015.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ, ειδικά σε ότι αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, οι Έλληνες διαθέτουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες σε ποσοστό 24% (26% ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος), αλλά μόνο το 22% του πληθυσμού έχει περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες από τις βασικές, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 31%. (2017). Ωστόσο, οι προηγμένες δεξιότητες όμως είναι αυτές που επιτρέπουν στο άτομο να ωφεληθεί ουσιαστικά από την τεχνολογία και να ενισχύσει την παραγωγικότητά του και τελικά την οικονομική ανάπτυξη. Σύμφωνα  με την έρευνα του ΙΟΒΕ, μόνο το 1,6% των συνολικών απασχολούμενων στη χώρα, είναι επαγγελματίες των ΤΠΕ (ICT specialists), επίδοση που επίσης είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη.
Η βελτίωση του επιπέδου των ψηφιακών δεξιοτήτων του πληθυσμού στην Ελλάδα και η αύξηση και αναβάθμιση των επαγγελματιών των ΤΠΕ μπορούν να έχουν απτά ποσοτικά οφέλη για την οικονομία. Στη μελέτη του ΙΟΒΕ επιχειρήθηκαν κάποιες ποσοτικές αναλύσεις για τα δυνητικά οφέλη που θα είχε μια βελτίωση στο επίπεδο των δεξιοτήτων του πληθυσμού σε μια σειρά από οικονομικές παραμέτρους. Πιο συγκεκριμένα:
* Ψηφιακές δεξιότητες και επιχειρηματικότητα: Μια αύξηση του αριθμού των ατόμων με προηγμένες ηλεκτρονικές δεξιότητες κατά 80 χιλ. συνδέεται με την αύξηση της ετήσιας δημιουργίας επιχειρήσεων κατά 500 νέες επιχειρήσεις.
* Ψηφιακές δεξιότητες και μισθοί: Μια αύξηση του αριθμού των ατόμων με προηγμένες ηλεκτρονικές δεξιότητες κατά 80 χιλ. αντιστοιχεί σε αύξηση του μέσου ετήσιου μισθού στο σύνολο της οικονομίας κατά 420 ευρώ.
* Ψηφιακές δεξιότητες και εξαγωγές: Μια αύξηση του αριθμού των ατόμων στην Ελλάδα με προηγμένες ηλεκτρονικές δεξιότητες κατά 80 χιλ. αντιστοιχεί σε αύξηση των συνολικών ετήσιων εξαγωγών ελληνικών αγαθών και υπηρεσιών κατά € 1,2 δισεκ.
* Ψηφιακές δεξιότητες και τεχνολογική υιοθέτηση: Μια αύξηση του αριθμού των ατόμων στην Ελλάδα με προηγμένες ηλεκτρονικές δεξιότητες κατά 80 χιλ. αντιστοιχεί σε αύξηση του δείκτη τεχνολογικής υιοθέτησης του World Economic Forum κατά 0,41 μονάδες, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτίωση της κατάταξής της Ελλάδας κατά 5 θέσεις στην ΕΕ: κατατάσσεται στην 22η θέση από την 27η θέση στις 28 χώρες που έχει σήμερα.
* Αριθμός ICT professionals στον εργατικό δυναμικό και ΑΕΠ: Μια αύξηση του αριθμού των επαγγελματιών ΤΠΕ που απασχολούνται στην ελληνική οικονομία κατά 1.000 άτομα συνδέεται με την αύξηση του ελληνικού ετήσιου ΑΕΠ κατά €480 εκατ. σε πραγματικούς όρους.
«Η Ελλάδα, χρειάζεται μία τεχνολογική αλλαγή, να αντιμετωπίσει τις σοβαρές ελλείψεις της σε ψηφιακές δεξιότητες ώστε μην υστερεί στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού σε σχέση με τις άλλες χώρες», ανέφερε ο κ. Άγγελος Τσακανίκας, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ. «Με βάση τη μελέτη του ΙΟΒΕ προκύπτουν απτά οφέλη από την βελτίωση των δεξιοτήτων του πληθυσμού, σε όρους επιχειρηματικότητας, μισθών, εξαγωγικών επιδόσεων και βαθμού ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών στην παραγωγή. Συνεπώς σε επίπεδο πολιτικής οφείλουμε να εστιάσουμε τόσο στην άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος στο ανθρώπινο δυναμικό, όσο και στη αναβάθμιση των δεξιοτήτων των επαγγελματιών ΤΠΕ που απασχολούνται στην οικονομία μας ώστε να διαχυθούν τα οφέλη από την υιοθέτηση των ΤΠΕ στο σύνολο των οικονομικών δραστηριοτήτων», συνέχισε.
Είναι λοιπόν σαφές ότι η υιοθέτηση των νέων τεχνολογίων και η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας και την οικονομική ανάπτυξη, προϋποθέτουν όμως την κατάλληλη εκπαίδευση.  Η Microsoft εργάζεται συστηματικά προς την κατεύθυνση της παροχής ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση γύρω από τις ψηφιακές δεξιότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Ας συνδεθούμε στο LinkedIn για να διαβάζετε πρώτοι τα άρθρα -->
Νεότερη Παλαιότερη