Η Φόρμουλα 1 αποτελεί ένα από τα αθλήματα που
συνοδεύονται από μεγάλη αίγλη και φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Οι
αγώνες F1 μεταδίδονται σε πάνω από 100 χώρες, γεγονός που την καθιστά ένα από
τα δημοφιλέστερα σπορ παγκοσμίως. Λόγω όμως της ιδιαιτερότητας των αγώνων είναι
συχνά αρκετά παρεξηγημένη. Μηχανοκίνητα οχήματα που πιάνουν μεγάλες ταχύτητες και
θεατές που πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια, δημιουργούν την εντύπωση, ότι είναι
ένα άθλημα που έχει να κάνει μόνο με το πρεστίζ.
Η
αλήθεια όμως είναι, ότι πίσω από τα πανάκριβα οχήματα, τις σαμπάνιες που
ανοίγονται στο πόντιουμ και τους υψηλά αμειβόμενους οδηγούς, κρύβεται η διαρκής
επιστημονική έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών, που οδηγούν στην βελτίωση των
επιδόσεων. Οι εξειδικευμένες μελέτες και δοκιμές που γίνονται για τη Φόρμουλα
1, επηρεάζουν στη συνέχεια, όπου είναι εφικτό και την εξέλιξη των συμβατικών
οχημάτων. Ένας άλλος μύθος, που προφανώς δεν ισχύει, αλλά προβληματίζει όσους
δε γνωρίζουν, είναι ότι τα μονοθέσια δημιουργούν σημαντική ατμοσφαιρική
ρύπανση. Αρκεί να αναφέρουμε ότι οι αγώνες F1 ευθύνονται μόνο για το 0,3% του διοξειδίου του άνθρακα
που εκπέμπει συνολικά ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Επίσης, σύμφωνα με
άρθρο για την Φόρμουλα 1 της bwin, το 2014 έγινε μετάβαση σε υβριδικούς
κινητήρες για όλα τα αυτοκίνητα της F1, η
οποία είχε ως στόχο, το άθλημα να γίνει περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον.
Η
Φόρμουλα 1 είναι επίσης υπεύθυνη για την ανάπτυξη της τεχνογνωσίας σε ότι αφορά
τα ελαστικά και τους κινητήρες. Η Pirelli, ο προμηθευτής όλων των ελαστικών
στους αγώνες F1, μας έδειξε ότι τα μαλακά ελαστικά προσφέρουν καλύτερα
κρατήματα στο δρόμο, ενώ τα σκληρά είναι πιο ανθεκτικά στο χρόνο. Αυτά προέκυψαν από μελέτες
που γίνονται στην F1 και οδηγούν στη διαρκή εξέλιξη των ελαστικών που
απαιτούνται σε τέτοιες ταχύτητες. Οι κινητήρες είναι ένας ακόμη τομέας στον
οποίο η Φόρμουλα 1 «έδειξε το δρόμο» και θέλοντας να δείξει οικολογική
συνείδηση, έθεσε αυστηρούς κανόνες για τη μείωση των ρύπων από τους κινητήρες,
με τρόπο όμως που να μην επηρεάζεται η απόδοση τους. Η γνώση αυτή διοχετεύθηκε
και στους παραγωγούς συμβατικών αυτοκινήτων, ώστε να προσφέρουν στο ευρύ κοινό
eco-friendly κινητήρες. Εκτός από τα μηχανοκίνητα, οι τεχνολογίες και τα υλικά
που χρησιμοποιεί η F1 βρίσκουν εφαρμογή και σε άλλους τομείς όπως για
παράδειγμα... στο ψάρεμα! Όσο περίεργο και να ακούγεται, ο Gary Savage- πρώην
επιστήμονας της NASA ο οποίος μεταπήδησε στη F1- χρησιμοποίησε τις γνώσεις του
για να φτιάξει ένα “ιπτάμενο καλάμι” ψαρέματος σολωμού το οποίο ονομάζεται
Mackenzie FX1. Πρόκειται για ένα state-of-the-art εργαλείο, το οποίο
κατασκευάζεται από γραφένιο, το πιο λεπτό υλικό που έχει ανακαλυφθεί και είναι
200 φορές πιο δυνατό από το ατσάλι. Σίγουρα πολύ εντυπωσιακό!
Πίσω στη Φόρμουλα 1 τώρα, για τη λήξη της αγωνιστικής
χρονιάς απομένουν άλλα 5 Grand Prix. Στο τελευταίο Grand Prix
της Ρωσίας νικητής αναδείχθηκε για ακόμα μία φορά ο Χάμιλτον, ο οποίος
βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης με 50 πόντους διαφορά από τον 2ο
Φέτελ. Απ’ ότι φαίνεται η Mercedes θα κερδίσει το 5ο συνεχόμενο
πρωτάθλημα, διατηρώντας το σερί που ξεκίνησε το 2014. Τα 3 μάλιστα απ’ αυτά τα
έχει κερδίσει με το Χάμιλτον, ο οποίος διανύει τη χρυσή εποχή του.
Για φέτος τα πράγματα έχουν
ξεκαθαρίσει, ωστόσο για το 2019 υπάρχουν αλλαγές στους οδηγούς
της F1. Χάμιλτον και Μπότας παραμένουν στη Mercedes, ενώ η Ferrari τολμάει να
φέρει στην ίδια ομάδα με το Φέτελ κάποιον λιγότερο έμπειρο, αλλά με πολλές
προοπτικές,. Ο Ραϊκόνεν μετακομίζει στη Sauber της Alfa Romeo ενώ η
σημαντικότερη μετακίνηση είναι μάλλον αυτή του Ricciardo από τη Red Bull στη
Renault, η οποία θέλει να ξαναμπεί δυναμικά στη διεκδίκηση πρωταθλήματος F1.