Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ’70 αρχές ’80 την εποχή που η «πράσινη» Ελλάδα δονείται από το σύνθημα «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο» o νεαρός φοιτητής Πάνος Δάβαρης σπουδάζει στις ΗΠΑ. Ο αστικός μύθος τον θέλει παράλληλα ή αμέσως μετά να ανοίγει εμπορία σπορ αυτοκινήτων Ferrari. Κάπου εκεί χρονολογείται και η γνωριμία του με την Ρίτσα Συγγελίδη, μετέπειτα σύζυγό του και μητέρα των παιδιών του που τρέχουν σήμερα την τουριστική επιχείρηση στα νησιά του Σαρωνικού.
Το καλοκαίρι του 1990 ο Πάνος Δάβαρης με τη σύζυγό του Ρίτσα ανέλαβαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Hyundai Motor Company στην Eλλάδα. Τεράστια επιτυχία και χρονική συγκυρία απίστευτη καθώς οι συντηρητικοί Κορεάτες επεκτείνονταν στην Ευρώπη.
Δύσκολα εμπιστεύονταν και ακόμη πιο δύσκολα εξουσιοδοτούσαν. Η οικογένεια Δάβαρη στάθηκαν τυχεροί με το προϊόν, ικανοί με την διαχείριση αλλά και το στήσιμο των πωλήσεων. Τα Hyundai δε στρίβανε, ούτε χαλάγανε όμως, οπότε η πορεία ήταν ανοδική καθώς κάλυψαν ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς που αναζητούσε αξιόπιστες – οικονομικές λύσεις αδιαφορώντας για την οδική συμπεριφορά.
Η KIA προστέθηκε λίγο πριν το 2000 και η δεκαετία του άκρατου δανεισμού βρήκε την «Autodeal» να πουλά με 0% προκαταβολή και πολλές δόσεις.
Λίγο πριν τις περιπέτειες η PBS Motion S.A. ανέλαβε και την εκπροσώπηση της Aston Martin στην Ελλάδα. Ήταν η εποχή που το “British racing green” παντρεύονταν αρμονικά με το πράσινο του Παναθηναϊκού στο ντεκ του σκάφους. Φανατικός Παναθηναϊκός ο Πάνος δεν έχανε παιχνίδι της αγαπημένης του ομάδας.
Ο αλόγιστος δανεισμός, η μεγάλη ζωή, η οικονομική κρίση, τα μνημόνια και τα capital control, οδήγησαν την Π&Ρ Δάβαρη (Hyundai Ελλάς, Autodeal, Autopoint) σε περιδίνηση με διακύβευμα 200 εκ. ευρώ. Η ενασχόληση με τις κατασκευές μάλλον επιβάρυνε την κατάσταση: Ακίνητα στην Αράχωβα, στο Γέρακα και αλλού.
Η αντιπροσώπευση των Hyundai/KIA πέρασε τον όμιλο Βασιλάκη, η Ρίτσα απομακρύνθηκε, το χαμόγελο έφυγε από το πρόσωπο του Πάνου: Περιττά κιλά, προβλήματα υγείας, το σκάφος πουλήθηκε στο Μονακό, τα ακριβά αυτοκίνητα έφυγαν νύχτα, τα ακίνητα μέρα και ο πτωχευτικός κώδικας στα δικαστήρια επισφράγισε τα υπόλοιπα.
Το κούρεμα των χρεών εξαφάνισε ακίνητα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Αράχωβα, Κύθνο, ενώ μέρος του δανεισμού παραμένει ως υποχρέωση. Σήμερα ο Πάνος Δάβαρης, προσπαθεί να ισορροπήσει διατηρώντας τη θέση του προέδρου σε Hyundai Kia και ένα μειοψηφικό πακέτο μετοχών. Δεν χαμογελά συχνά, η υγεία του τον απασχολεί και η διάθεσή του είναι μάλλον κακή. Παραμένει χαρισματικός, διορατικός και με αίσθηση του παιχνιδιού.Έπεται συνέχεια…
Ο τελευταίος Πλειστηριασμός
Σε νέους ιδιοκτήτες πέρασε διαμέσου της πλατφόρμας πλειστηριασμών το τουριστικό κατάλυμα Elafivolia στην τοποθεσία Τρουβουλού, ιδιοκτησίας της Δάβαρη Αράχωβα, της οποία είναι επικεφαλής ο επιχειρηματίας Πάνος Δάβαρης.
Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο που κατασχέθηκε για 512 χιλ. ευρώ έχει τεθεί στα 902.000 ευρώ, με επισπεύδουσα τη Cepal και η κατακύρωση έγινε έναντι 1,11 εκατομμύρια.
Το εκτός σχεδίου πόλης αγροτεμάχιο έχει συνολική έκταση 2.976 τ.μ. και το οποίο ουσιαστικά προήλθε από την ένωση 4 όμορων αγροτεμαχίων. Στο οικόπεδο έχουν κατασκευαστεί δύο κτίρια κατοικιών τα οποία αποτελούνται από υπόγειο, ισόγειο και όροφο.
Σύμφωνα με την εξωτερική αυτοψία που έγινε, διαπιστώθηκε ότι λειτουργεί τουριστική μονάδα με την ονομασία Elafivolia, η οποία μάλιστα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο συντήρησης.
Αυτή η δραστηριότητα του Πάνου Δάβαρη που εξέπεσε έρχεται έπειτα από τον πλειστηριασμό των μετοχών του ίδιου στις Χιουντάι Ελλάς έναντι τιμήματος 8,1 εκατ. και ΚΙΑ Ελλάς έναντι 4 εκατομμυρίων ευρώ, ο οποίος, ωστόσο, ανεστάλη.
Tags:
επιχειρήσεις