Τους τελευταίους μήνες είχαμε, θαρρείς, μία ξαφνική επιδημία μαζικών απολύσεων μέσω βιντεοκλήσης. Την αρχή έκανε τον Δεκέμβριο του 2021 η αμερικανική εταιρεία στεγαστικών δανείων Better.com, σε μία απολύτως σοκαριστική τότε κίνηση, που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Έκτοτε αρκετές ακόμη εταιρείες ακολούθησαν το παράδειγμά της.
Έξι μήνες μετα΄η αμερικανική εταιρεία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Carvana απέλυσε 2.5000 εργαζομένους με παρόμοιο τρόπο. Άλλοι ενημερώθηκαν μέσω Zoom και άλλοι ΄με ένα email. H σουηδική fintech Klarna έστειλε σε όλους τους εργαζομένους ένα ηχογραφημένο μήνυμα με το οποίο ο CEO ενημέρωνε ότι η εταιρεία προχωρεί άμεσα στην κατάργηση 700 θέσεων εργασίας. Χρειάστηκε να περιμένουν για 48 ώρες προκειμένου να μάθουν μέσω email ποιοι ήταν μεταξύ των απολυμένων.
Οι μαζικές απολύσεις υπήρχαν πάντα - ειδικά σε περιόδους κρίσης και έντονης αβεβαιότητας. Αλλά στην εποχή της εξ αποστάσεως εργασίας γίνονται και αυτές ψηφιακά.
Όπως εξηγεί στο BBC o Χάιντεν Γούντλι, καθηγητής επαγγελματικής συμπεριφοράς στο Ivey Business School του Western University, ακομη και για εργαζομένους που απασχολούνται πλέον αποκλειστικά εξ αποστάσεως, η απόλυση μέσω zoom είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί. Και τούτο γιατί ο τρόπος αυτός συνδυάζει δύο κακές πρακτικές: την απόλυση ανά ομάδες και την γνωστοποίησή της χωρίς απευθείας συζήτηση με τον εργαζόμενο.
Και οι δύο αυτές πρακτικές καθιστούν το να χάνεις τη δουλειά σου - μία ούτως ή άλλως επώδυνη εμπειρία - ακόμη πιο σκληρό και δημιιουργούν το αίσθημα αδικίας. Παρόλα αυτά δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να ακολουθούν αυτό το μοντέλο. Naftemporiki Βρείτε μας στο Google News, στο Facebook,
στο LinkedIn, και στο Instagram